Wydział Finansowo-Księgowy (WFK)

Adres: ul. Kilińskiego 102/102a, III piętro, pok. 310, 311, 313, 314, 315, 316

Tel. (42) 685 43 67; fax (42) 632 41 30

Główny Księgowy - Tamara Sagan

Do zadań Wydziału Finansowo-Ksiegowego należy w szczególności:

1. sporządzanie list wypłat wynagrodzeń pracowników: MOPS, Miejskiego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności i placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego oraz wypłat wynikających z zawartych przez MOPS umów cywilnoprawnych;
2. prowadzenie spraw ubezpieczeń społecznych oraz rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych pracowników, o których mowa w pkt 1;
3. prowadzenie kasy MOPS;
4. prowadzenie księgowości MOPS;
5. obsługa księgowa Miejskiego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
6. obsługa księgowa rodzinnych domów dziecka;
7. opracowywanie projektów planów finansowych, planów finansowych, wniosków o korekty tych planów;
8. sporządzanie sprawozdań budżetowych i sprawozdań finansowych w zakresie zadań realizowanych przez MOPS oraz Miejski Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności;
9. prowadzenie ewidencji księgowej wydatków i kosztów w zakresie zadań realizowanych w ramach projektów współfinansowanych z funduszy europejskich;
10. analiza potrzeb finansowych i wykonania budżetu w zakresie zadań realizowanych przez nadzorowane przez MOPS miejskie jednostki organizacyjne;
11. przygotowywanie zbiorczych: projektów planów finansowych, planów finansowych oraz sprawozdań z wykonania planów finansowych jednostek, o których mowa w pkt 11;
12. rozliczanie środków finansowych przekazywanych jednostkom nadzorowanym;
13. prowadzenie ewidencji majątku trwałego MOPS;
14. rozliczanie środków pozabudżetowych PFRON;
15. windykacja należności;
16. opracowywanie analiz, przygotowywanie sprawozdań i informacji z zakresu realizowanych przez Wydział zadań;
17. wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa oraz zadań zleconych przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej

 

Wdział Gospodarczo-Techniczny (WGT)

Adres: ul. Kilińskiego 102/102a, II piętro, pok. 207

Tel. (42) 685 43 48; fax (42) 632 41 30

p.o. Kierownika Wydziału - Wojciech Woźniak

Do zadań Wydziału Gospodarczo-Technicznego należy w szczególności:

1. zapewnienie warunków dla funkcjonowania MOPS, w tym załatwianie spraw formalno-prawnych związanych z pozyskiwaniem i użytkowaniem lokali i nieruchomości;
2. organizowanie transportu;
3. zlecanie konserwacji i naprawy sprzętu;
4. realizowanie umów w zakresie dostaw, usług i robót budowlanych;
5. organizowanie właściwego gospodarowania składnikami majątkowymi MOPS;
6. prowadzenie ksiąg inwentarzowych MOPS;
7. organizowanie remontów i inwestycji, we współpracy z właściwą komórką organizacyjną MOPS;
8. przygotowywanie, i przeprowadzanie i nadzór nad zamówieniami publicznymi w MOPS
9. nadzór i kontrola spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych, do których nie stosuje się ustawy – Prawo Zamówień Publicznych;
10. sporządzanie analiz i sprawozdań merytorycznych;
11. zabezpieczenie materiałowo-techniczne warunków pracy w MOPS, w tym zakup sprzętu, materiałów i pomocy biurowych
12.
nadzór nad działalnością archiwum zakładowego, przy ul. Piotrkowskiej 147/149, w szczególności w zakresie:
  a)  gromadzenia, przechowywania, ewidencjonowania i odpowiedniego zabezpieczania materiałów archiwalnych,
  b)  klasyfikowania, kwalifikowania i brakowania dokumentacji, a także przekazywania materiałów archiwalnych właściwym archiwom państwowym.

 

Wydział Koordynacji i Nadzoru (WKN)

Adres: ul. Kilińskiego 102/102a, II piętro, pok. 209 i 210

Tel. (42) 685 43 51; fax (42) 632 41 30

Kierownik Wydziału - Arkadiusz Kowalski

Do zadań Wydziału Koordynacji i Nadzoru należy w szczególności:

1. monitorowanie działalności Wydziałów Pracy Środowiskowej;
2. przyjmowanie oraz rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących funkcjonowania MOPS;
3. opracowywanie projektów procedur, instrukcji, regulaminów dotyczących zakresu działania WPŚ;
4. sporządzanie sprawozdawczości zbiorczej jednorazowej, kwartalnej i rocznej oraz przekazywanie jej wojewodzie, również w wersji elektronicznej, z zastosowaniem systemu informatycznego SAC;
5. dokonywanie analiz dotyczących form i wysokości udzielanych świadczeń;
6. sporządzanie sprawozdań merytorycznych dotyczących działalności MOPS;
7. prowadzenie korespondencji dotyczących działalności WPŚ;
8. udział w opracowaniu oraz monitorowanie strategii rozwiązywania problemów społecznych;
9. przygotowywanie materiałów informacyjnych dotyczących działalności WPŚ;
10. współpraca z pracownikami merytorycznymi MOPS oraz z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Łodzi, Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego, Urzędu Marszałkowskiego, środowiskiem naukowym i innymi instytucjami działającymi w obszarze pomocy społecznej;
11. koordynacja działań w zakresie udzielania pomocy uchodźcom i repatriantom w zakresie realizowanych przez MOPS zadań;
12. nadzór nad wykonywanymi przez MOPS zadaniami związanymi z realizacją gminnego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
13. wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa oraz zadań zleconych przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi.

 

Wydział Organizacyjno-Administracyjny (WOA)

Adres: ul. Kilińskiego 102/102a, IV piętro, pok. 406

Tel. (42) 685 43 76; fax (42) 632 41 30

Kierownik Wydziału - Agnieszka Wnuk

Do zadań Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego należy w szczególności:

1. prowadzenie spraw osobowych pracowników MOPS, dyrektorów jednostek nadzorowanych;
2. organizowanie wykonywania zadań wynikających z ustaw, uchwał Rady Miejskiej w Łodzi, zarządzeń Prezydenta i innych aktów prawnych oraz wniosków Komisji Rady Miejskiej w Łodzi i ustaleń Prezydenta;
3. opracowywanie projektów: uchwał Rady Miejskiej, zarządzeń Prezydenta oraz aktów kierownictwa wewnętrznego;
4. administrowanie bazami danych, koordynowanie przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi komórkami wewnętrznymi MOPS, nadzór nad prawidłową eksploatacją urządzeń komputerowych;
5. obsługa sekretariatu Dyrektora i jego Zastępców;
6. realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych;
7. opracowywanie założeń do lokalnych programów pomocy społecznej;
8. obsługa kadrowa i administracyjna Miejskiego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności;

 

Wydział Pomocy Rodzinie i Dziecku (WPRiD)

Adres: Piotrkowska 149, parter

Tel: (42) 664 04 22, fax (42) 639 77 10

Kierownik Wydziału - Anna Rosławska

Do zadań Wydziału Pomocy Rodzinie i Dziecku należy w szczególności:

1. monitorowanie działalności Wydziału Wspierania Rodzinnej Pieczy Zastępczej;
2. przygotowywanie porozumień z innymi powiatami w sprawie przyjęcie dziecka do rodziny zastępczej, rodzinnego domu dziecka lub placówki opiekuńczo-wychowawczej oraz warunków jego pobytu wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie;
3. realizacja umów i porozumień zawartych z powiatem lub samorządem województwa, w sprawie umieszczenia dziecka w pieczy zastępczej oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie;
4. współpraca z terenowymi pracownikami socjalnymi, koordynatorami rodzinnej pieczy zastępczej, organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej ośrodkami adopcyjnymi, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, organizacjami i instytucjami zajmującymi się problematyką sieroctwa społecznego oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, a także podmiotami szkolącymi kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka;
5. współudział w tworzeniu oraz rozwoju systemu pieczy zastępczej;
6. prowadzenie monitoringu rodzinnej pieczy zastępczej oraz realizacji zadań w zakresie usamodzielnianych wychowanków;
7. koordynowanie i monitorowanie działalności placówek opiekuńczo-wychowawczych;
8. nadzór nad kierowaniem dzieci do placówek opiekuńczo-wychowawczych;
9. ustalanie opłaty za pobyt dzieci w instytucjonalnej pieczy zastępczej;
10. współudział w projektowaniu planu finansowego MOPS w zakresie zadań Wydziału;
11. opracowywanie analiz, przygotowywanie sprawozdań i informacji z zakresu realizowanych przez Wydział zadań.

 

Wydział Pomocy Stacjonarnej (WPS)

Adres: ul. Kilińskiego 102/102a, II piętro, pok. 205 i 208

Tel. (42) 685 43 46; fax (42) 632 41 30

Kierownik Wydziału - Marlena Mazerant

Do zadań Wydziału Pomocy Stacjonarnej należy w szczególności:

1. nadzór nad domami pomocy społecznej prowadzonymi przez Miasto Łódź lub na zlecenie Miasta Łodzi na podstawie zawartych umów;
2. kompletowanie dokumentów związanych z kierowaniem do domów pomocy społecznej, w tym przygotowywanie decyzji;
3. przygotowywanie umów w sprawie ponoszenia opłaty przez małżonka, zstępnych przed wstępnymi za pobyt w domu pomocy społecznej;
4. opracowywanie informacji i analiz dotyczących opieki stacjonarnej, w tym analiz wykorzystania miejsc w domach pomocy społecznej;
5. współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej oraz z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizowanych zadań;
6. współudział w projektowaniu planu finansowego MOPS w zakresie zadań Wydziału;
7. opracowywanie analiz, przygotowywanie sprawozdań i informacji z zakresu   realizowanych przez Wydział zadań.

 

Wydział Wspierania Ekonomii Społecznej (WWES)

Adres: ul. Kilińskiego 102/102a, II piętro, pok. 201, 202, 203

Tel. (42) 685 43 43; fax (42) 632 41 30

Kierownik Wydziału - Eliza Ziółkowska-Lewandowicz

Do zadań Wydziału Wspierania Ekonomi Społecznej należy w szczególności:

1. stała współpraca z organizacjami pozarządowymi, , tj. organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 oraz z 2011 r. Nr 112, poz. 654 i Nr 149, poz. 887) w tym organizacja i obsługa konkursów ofert realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej;
2. analiza składanych ofert pod względem formalnym;
3. przygotowywanie projektów umów zawieranych przez Miasto Łódź na realizację zadań z zakresu pomocy społecznej;
4. okresowa kontrola merytoryczna w zakresie realizacji zleconego zadania;
5. przygotowywanie sprawozdań z realizacji zlecanych zadań;
6. prowadzenie bazy danych o podmiotach uprawnionych współpracujących z MOPS w Łodzi;
7. prowadzenie postępowań związanych z wydawaniem zezwoleń na prowadzenie placówek wsparcia dziennego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
8. nadzór nad wykonywanymi przez MOPS zadaniami związanymi z realizacją miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz miejskiego programu przeciwdziałania narkomanii;
9. współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie realizowanych zadań;
10. pozyskiwanie środków finansowych z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz dotacji z innych źródeł na tworzone projekty;
11. pomoc techniczna a także koordynacja działań komórek organizacyjnych w sprawach pozyskiwania środków finansowych z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz dotacji z innych źródeł na tworzone projekty;
12. opiniowanie projektów partnerskich proponowanych przez instytucje zewnętrzne i przedstawienie rekomendacji Dyrektorowi MOPS;
13. opracowywanie projektów w ramach Programów Wspólnotowych;
14. opracowywanie i planów pozyskiwania i wydatkowania środków w ramach nowej perspektywy finansowej;
15. opracowywanie planów wykorzystywania środków Funduszu Pracy poprzez prace społecznie użyteczne do realizacji zadań aktywizacji zawodowej beneficjentów ostatecznych projektów systemowych;
16. prowadzenie informacji dla organizatorów i  obsługa prac społecznie użytecznych, prowadzenie komórki wsparcia ekonomii społecznej na tworzenie spółdzielnie socjalne poprzez informacje i doradztwo;
17. współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w Łodzi i koordynacja prac w zakresie planowania i wydatkowania środków na tworzenie podmiotów ekonomii społecznej;
18. realizacja projektów priorytetowych Miasta Łodzi zbieżnych z zadaniami w tym wskazanie i poszukiwanie finansowania, przygotowywanie dokumentacji merytorycznej oraz korespondencji projektów;
19. promowanie i informowanie o działaniach MOPS;
20. kształtowanie wizerunku MOPS, w tym planowanie i realizacja polityki informacyjnej oraz organizowanie i prowadzenie konferencji prasowych i innych spotkań z przedstawicielami mediów;
21. opracowywanie analiz, przygotowywanie sprawozdań i informacji z zakresu realizowanych przez Wydział zadań;
22. współpraca w projektowaniu planu finansowego MOPS w zakresie zadań Wydziału.

 

Books!